woensdag 1 juli 2020

Over op een electrische auto ?

De autoverkopen zijn in de eerste zes maanden met 30% gekelderd. De electrische modellen doen het behoorlijk goed. De overheid geeft nu een subsidie van € 2.000,- op een gebruikte electrische auto en € 4.000,- op een nieuw model.

Ik ben er nog niet uit of ik electrisch wil gaan rijden. Het bereik is bij de meeste electrische auto's niet veel meer dan 400 km. Dat lijkt heel wat maar als je regelmatig rijdt heb je dat zo afgelegd. Ik betwijfel ook of het zoveen beter is voor het milieu dan een zuinige benzine auto. Met 1 op 20 rij ik nu ook best zuinig. Ik neig er naar nog een paar jaar te wachten tot de techniek verder is verbeterd en de electrische auto een groter rijbereik heeft.

Qua kosten denk ik niet dat het verschil erg groot is tussen een electrische auto en een lichte zuinig benzine auto. De prijzen bij laadpalen vallen mij tegen en een half uur bij een laadpaal moeten staan (als ie al vrij is) vind ik ook niet altijd zo handig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten