donderdag 4 oktober 2018

Auto delen


Je auto delen met andere mensen. De overheid wil dat we meer deelauto's krijgen zodat het minder druk wordt op de weg en minder parkeerplaatsen nodig zijn. 


Ik vind het een interessante ontwikkeling en zou er geen probleem mee hebben om niet langer een auto helemaal voor mezelf te hebben. De auto is voor mij geen hebbeding. Wel moet er een auto klaar staan wanneer en waar ik dat wil. Op lange afstanden zou ik het ook fijn vinden als er een goeie stoel in zit. In en rond de grote steden verwacht ik sneller meer deelauto's dan op het platteland. Deelauto's zullen in de dichtbevolkte gebieden meer in gebruik zijn en daardoor sneller rendabel zijn.

Minder autokosten, meer vrijheid
Als ik met een deelauto een stuk op mijn autokosten zou kunnen besparen zou ik dat ook fijn vinden. Ik geef dan een klein stukje vrijheid op doordat er geen auto 24/7 voor mijn huis staat. Daar krijg ik dan financiële vrijheid voor terug want minder autokosten. Ik voorzie ook wel dat ik iets minder snel de auto zal pakken als ik per uur of per kilometer moet betalen. Dat is niet alleen goed voor mijn portemonnee maar ook voor ons milieu. Met de 100.000 deelauto's in Nederland waar de overheid op mikt, schiet het alleen niet zo op. Misschien moet ik maar vast uit mezelf die auto ietsje vaker laten staan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten