vrijdag 5 oktober 2018

Mintos, 11% per jaar verdienen

De bank geeft geen rente meer. Ik zocht naar alternatieven. Ik investeerde in crowdfunding met redelijk succes. Ik zocht uit hoe dat werkt, geld uitlenen aan iemand die je niet kent. Ja, er is natuurlijk ook risico. Niet al je geld in crowdfunding steken. Zeker geen geld wat je niet kunt missen. Maar geld wat je toch over hebt.... 11% rente is interessant. Daar kan ook de aandelenbeurs niet tegenop.

Ik kan een uitgebreid verhaal houden over alle aanbieders van crowdfunding of peer-to-peer lending(p2p). Vroeger deelde je stiekem muziek dat noemden we ook peer-to-peer. Nu leen ik geld uit aan iemand die ik niet ken. Niet stiekem hoor.


Wat is Mintos
Mintos is een bedrijf wat bemiddelt tussen mensen die geld willen investeren en bedrijven die geld nodig hebben. De bedrijven die geld nodig hebben lenen dat op hun beurt ook weer uit aan bedrijven of burgers. Er komt geen gewone bank aan te pas. Jij en ik fungeren als bank.

Beetje eng
Beetje eng vond ik het eerst wel. De mensen die geld nodig hebben zitten veelal in de Baltische staten en voormalig oostblok-landen.  Dus begon ik heel klein met eerst €50 over te maken en te kijken hoe dat gaat. Ik leende het uit aan een autoleasebedrijf. Zo'n bedrijf heeft immers onderpand voor het geld wat ze uitleent. Als iemand niet betaalt, kunnen ze altijd nog de auto terugvorderen.

Beetje bij beetje bouwde ik het op gedurende een paar jaar. Van wat ik nu verdien, zou ik een dag minder kunnen gaan werken. Dat ga ik ook zeker binnen een paar jaar doen.

Reageer vooral
Lijkt het je ergens wel interessant, 11% per jaar verdienen ? Geloof je het niet helemaal ? Wil je meer weten over risico's en hoe ik die inschat ? Meer weten over mijn ervaringen ? Reageer dan gerust. Bij Mintos aanmelden kan via de link in dit bericht of de link rechtsboven op deze pagina. Ik krijg dan een hele kleine bonus, jij merkt daar verder niks van.  

En nee, dit is geen beleggingsadvies 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten