maandag 6 juli 2020

Anderhalve meter, wie weet hoeveel dat is ?

Anderhalve meter is de nieuwe toverformule. Nooit werd dit woord zoveel gebruikt als nu. Ik was onlangs in twee winkels. Een grote Ierse kledingzaak met kleding uit Bangladesh en daarna in een grote elektronicazaak maar daarover straks meer.

Mij viel in de kledingzaak op dat niemand wist hoeveel anderhalve meter is. Het winkelend publiek liep telkens vlak langs mij. Vooral richting de kassa en de uitgang zag ik drommen mensen. Zouden mensen die hele goedkope kleding kopen minder maatgevoel hebben ?

Hoe anders was het in de elektronicazaak. De tv-schermen stonden aan een lange rij opgesteld. Niet te missen. Het gemiddelde formaat was ruim anderhalve meter. Ik kocht zes jaar geleden een nieuwe tv met een meter doorsnede. Vond ik toen al erg groot. Nu is anderhalve meter de norm geworden voor een nieuwe tv. Elektronicakopers hebben duidelijk meer maatgevoel dan kledingkopers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten