woensdag 3 oktober 2018

Blog posten, zou dat werken voor mij ?

Voor blog posten heb ik inspiratie genoeg. Het leven zelf is een veelomvattend onderwerp. Iets meer informatie over wat je op mijn blog post kunt verwachten is fijn. Als veertiger heb ik genoeg beleefd en genoeg plannen om blog posts mee te vullen. Maar het leven zelf is nu. Wat heb je eraan om steeds achterom of vooruit te kijken als je 'Nu' niet opmerkt ?

Om me bewust te zijn van 'Nu' heb ik rust nodig. Mijn gedachten gaan ongemerkt snel naar iets anders. Iets dat is geweest of wat nog moet komen. Iets dat niet nu is en dus nu ook niet relevant is om dit nu-moment te ervaren. Het hele leven is eigenlijk een aaneenschakeling van allemaal 'Nu-momenten'.

Dat was even een filosofisch uitstapje. Ik wil graag meer in het 'Nu' leven. En daar heb ik rust voor nodig. Om rust te ervaren is het fijn om je zaakjes op orde te hebben.  Een blog post over geldzaken, ontrommelen, downsizen, easy-going en dat soort stuf zul je hier regelmatig voorbij zien komen.

Ik las een prachtig boek van Alan Watts over leven in het Nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten