woensdag 3 oktober 2018

Geld




Geldzaken
Met geld heb ik een haat-liefde verhouding. Je kunt er niet zonder maar ik zou er maar wat graag zonder willen. Tegelijk is het fijn om er zoveel van te hebben dat je er geen zorgen over hebt. Genoeg is genoeg. Hoeveel genoeg geld is, is voor iedereen verschillend.

Geld roept bij mij altijd gemengde gevoelens op. Zo ook het lezen van blogs over geld, fire, besparen, investeren en noem maar op. Ik lees het met de nodige interesse en tegelijkertijd realiseer ik me dat er zoveel belangrijkere zaken zijn. Geluk, gezondheid, hoelang kunnen we op deze manier nog vooruit op deze planeet dat soort zaken.

Een wereld zonder geld
Geld is ooit bedacht als ruilmiddel en dat was toen - en eigenlijk nog steeds - heel handig.  Geld bederft niet, nou ja iets met inflatie..... Geld kan in elk geval worden opgespaard en daardoor is het 'voor de heb' geworden. Doordat geld overal wordt geaccepteerd is het ook niet meer weg te denken. Met geld worden ook verschillen tussen mensen ineens heel zichtbaar en benadrukt. Vooral dat staat mij tegen.  Met geld wordt ook gestuurd en niet altijd de goede kant op wat mij betreft. Kijk naar onze overheid die zich in praktisch elke beslissing laat leiden door het geld. De overheid weegt onze gezondheid, ons milieu, onze veiligheid,  noem maar op ... .eigenlijk alles,  af tegen geld. Niet altijd prettig vind ik. Een wereld zonder geld, mwah misschien zo gek nog niet.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten